Manek Urai: Muhyiddin yang bodoh lagi sombong

0 ulasan
 
Muhyiddin Yassin berkata pengundi di Manik Urai perlu bijak menentukan bakal pemimpin mereka, terutama yang berilmu, agar kawasan mereka dapat dimajukan.

Timbalan Perdana Menteri berkata hanya dengan ilmu seseorang yang menjadi pemimpin itu dapat memaju dan memakmurkan kawasan dan rakyat yang dipimpinnya.

"Nak pimpin masyarakat kena cari orang yang berilmu, kalau saya sendiri tidak berilmu, saya tidak mungkin menjadi Timbalan Perdana Menteri.

"Malah, Allah juga pernah berfirman di dalam Al-Quran yang antara lain bermaksud:"Katakanlah oleh Mu ya Muhammad, adakah sama orang-orang yang berilmu dengan orang-orang yang tidak berilmu,"

"Apa yang kerajaan PAS telah buat selama memerintah Kelantan... setiap kali turun negeri ini saya rasa sedih tengok kehidupan rakyatnya.

"Hampir 20 tahun dia (Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) mentadbir Kelantan bandingkan dengan saya yang 10 tahun menjadi Menteri Besar Johor, tengok kemajuan Johor sekarang jauh beza dengan Kelantan yang mempunyai kadar bilangan rakyat miskin tertinggi di negara ini," katanya.

akau kata...

Betapa angkuhnya siSembab ni bila mendapat jawatan TPM, itu belum lagi kalau beliau menjadi PM Malaysia mungkin lebih meloyakan lagi kata-kata yang akan terkeluar dari mulutnya. Untungnya beliau yang berpartikan UMNO jadi merasalah duduk dikerusi TPM. Kalau dalam Pakatan Rakyat minda macam si Sembab ni layaknya jadi penyokong parti aje.

Sebab terlalu pandai dan berilmulah si Sembab ni sewaktu menjadi MB Johor (10 thn) telah menyerahkan tanah di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor sebanyak 51,170 hektar kepada kerajaan Singapura. Inilah cerdik pandai pemimpin UMNO yang pandainya tak boleh diikut bodohnya mengalahkan lembu.


TGNA yang dah hampir 20 tahun memerintah Kelantan tak pernah pun mengadai atau menjual tanah pada bangsa asing jika nak dibandingkan dengan negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO kalau boleh semua nak digadai, nak dijual...macamlah Malaysia ni mak bapak dia orang yang punya.


Kerana berilmulah mantan MB dari UMNO di Selangor dapat buat rumah RM 24 juta. Memang benarlah pemimpin UMNO ni kaya dengan ilmu...ILMU PEMBELIT
Iklan

sila klik ~ Jus Hebat Untuk Lelaki dan Wanita

sila klik ~ Bisnes Tanpa Modal Walau Sesen Pun - Komisyen 100 - 200 peratus

sila klik ~ RM 1.00 setiap pendaftaran

Komen sajer ler...