Ngeri, buruh binaan mati terjatuh dan muka tercucuk besi konkrit

0 ulasan
 
 Ngeri!. Hanya itu yang dapat diperkatakan mengenai kejadian ini.
Jika anda dipihak saya, apakah kata-kata yang dapat anda terjemahkan bagi keadaan seperti ini?. Jika saya?. Berhati-hati semasa bertugas!.

sumber: itsmesaiful.blogspot.com
Readmore...

Oh Tidak ~ Belut masuk kemaluan ketika berendam di kolam Spa

1 ulasan
 
Percubaan memperoleh kulit halus dan awet muda membuatnya nekad melakukan rawatan tubuh melampau, iaitu spa belut. Namun rawatan kecantikan ini berakhir pembedahan akibat belut masuk ke pundi kencing melalui zakarnya. Kerana ingin kelihatan lebih muda, Zhang tanpa ragu berendam dalam air mengandungi beratus-ratus belut yang didakwa akan memakan lapisan kulit mati di tubuhnya.

Setelah mandi, Zhang Nan, lelaki berusia 56 tahun ini merasakan sakit yang amat sangat pada alat pentingnya. Ketika itu beliau menyedari seekor belut berada di uretranya dan masuk ke dalam kandung air kencingnya. "Apabila selesai mandi saya boleh merasakan belut menggigit tubuh saya. Kemudian saya merasakan sakit yang makin teruk dan melihat belut kecil menggigiti hujung zakar saya dan masuk ke lubang kecil di dalamnya, "ujar warga Honghu, wilayah Hubei China.

Walaupun berusaha menarik keluar belut tersebut, tubuh belut yang licin membuat Zhang tak dapat menghalang ikan mirip ular ini masuk ke tubuhnya. Ia lantas bergegas ke rumah sakit dan akan menjalani pembedahan selama tiga jam untuk mengeluarkan belut sepanjang enam inci atau lebih dari 15 cm dari kandung air kencingnya. Belut tersebut telah mati masa doktor menemuinya.


Benarkah anda rakyat Malaysia, ...BUKTIKAN...untuk mengesahkannya sila KLIK SINI! 
Readmore...

Lagak Rosmah Mansor, dayusnya suami bernama Najib Razak

1 ulasan
 
Big Mama mendayuskan Najib sebagai seorang suami. ~ Tentu ada sesuatu yang tak kena...

Big Mama yang hidupnya hanya untuk bersenang dan menghabiskan harta negara demi memuaskan nafsu serakahnya yang tak kunjung padam. ~Apa dia ingat dia tak akan padam suatu hari nanti...

...dan Najib rela mendayuskan dirinya demi Rosmah Mansor ~ Siapa suami sebenarnya bagi pasangan ini, Rosmah atau Najib?

Readmore...

Penceramah sensasi Umno tarik balik saman 'rakan seks’nya

0 ulasan
 
Media melaporkan Ummi Hafilda menarik balik saman fitnah RM100 juta yang difailkan terhadap bekas rakan perniagaannya Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda dan pengendali laman berita Malaysiakini.

Sebelum ini Baginda melaporkan Ummi ialah rakan seksnya.

Bagaimanapun Ummi menafikannya dan menyaman Baginda.

Ini adalah saman yang kedua difailkan Ummi Hafilda terhadap dan Mkini Dotcom Sdn Bhd selepas saman pertamanya dibatalkan pada 13 April lepas oleh Hakim Mahkamah Tinggi Datin Zabariah Mohd Yusof selepas peguam kedua-dua pihak tidak hadir ke mahkamah semasa kes itu disebut di hadapannya.

Singham bagaimanapun memberi amaran kepada Ummi Hafilda sekiranya beliau ingin menfailkan semula saman itu buat kali ketiga, itu adalah peluang yang terakhir untuknya berbuat demikian.

Saman ditarik balik kerana faktor writ yang dikatakan tidak teratur.

Beberapa ketika dulu, Ummi pernah dikaitkan dengan seorang usahawan dari Sarawak Dato S’ng.

Ummi Hafilda adalah merupakan penceramah utama Umno semasa PRK Kerdau tempoh hari dan ditugaskan untuk ‘menyerang’ peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan menjeritkan kata-kata kesat dan lucah di pentas berdekatan.

Masih diingati, ketika itu Ummi menaiki kereta mewah dengan beberapa orang bodyguard Umno dan bertugas beberapa hari sepanjang kempen PRK berkenaan.

Ummi dilaporkan muflis oleh Jabatan Insolvensi tetapi digilap semula imejnya oleh lidah rasmi Umno Utusan Malaysia, khas untuk mengetengahkan isu-isu Anwar dengan beberapa dakwaan. ~ selamatkanpahang
Readmore...

Projek ngankut puteri umno dalam banjir

0 ulasan
 
Bukan nak tunjuk riyak! bukan nak tunjuk lebai berkebajikan atau ngada-ngada tunjuk baik !!...tapi iniLah perkhidmatan ku semasa gadis2 dan janda2 dalam kesusahan banjir,.. servis ni hanya untuk puteri umnQ wanita umnQ dan DAP saja, ... kita tengok apa patriOt umnQ kata

Kredit: Nazrio Dond Dolla
Readmore...

Khalid Samad dakwa pertemuan sulit mahu jatuhkan MB Selangor

0 ulasan
 
Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mendakwa pihak-pihak tertentu telah mengadakan pertemuan tertutup membabitkan agensi-agensi agama dan pertubuhan bukan kerajaan Islam (NGO) untuk menjatuhkan kepimpinan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

Langkah itu didakwa diusahakan ekoran kes serbuan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) dekat Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu ekoran kononnya ada usaha memurtadkan umat Islam.

Khalid, yang juga Yang Dipertua PAS kawasan Shah Alam berkata, pertemuan membabitkan beberapa NGO Islam bersama Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (Mais) Datuk Setia Mohamad Adzib Mohd Isa serta wakil dari Pejabat Peguam Negara.

“Mereka membincangkan memorandum untuk dihantar kepada Sultan Selangor, menyerang Menteri Besar berhubung isu Kristianisasi ini. Nampak-nampak gaya satu usaha bersungguh-sungguh ingin menjatuhkan Menteri Besar. Adalah diharapkan tiada Exco dari Pakatan Rakyat, lebih-lebih lagi dari PAS, yang turut serta,” kata beliau dalam entro blognya semalam di bawah tajuk “Coret Minggu Pertama Syawal”.

Bagaimanapun ketika dihubungi The Malaysian Insider, Khalid berkata beliau tidak pasti bila pertemuan itu diadakan tetapi telah diadakan bulan lalu.

Kata Khalid, sebelum era Mac 2008, semuan pihak termasuk Jais dan Mais mengambil sikap berdiam diri dengan cara pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Barisan Nasional (BN).

“Tetapi di zaman Menteri Besar yang berkebajikan (pimpinan Khalid Ibrahim), bersih dari rasuah dan mementingkan rakyat, apa saja alasan boleh digunakan untuk menempelak Menteri Besar.

“Adalah dikhuatiri akan ada yang mula bertanya, “mengapa dulu diam, sekarang nak bising?” Seterusnya nanti ada pula yang akan menganggap dulu dapat bahagian! Sekarang habuk pun tiada, maka itulah sebabnya bikin kecoh,” katanya.

Dalam entrinya juga, Khalid berkata, Umno terus mengheret pihak istana untuk kepentingan politik parti komponen BN itu.

Katanya, ketika zaman BN memerintah Selangor, jarang sekali kedengaran berita Sultan Selangor kecuali berhubung program adat istiadat tetapi sekarang kerap diketengahkan.

“Itulah perangai Umno. Bila Umno sudah tidak laku, mereka ketengahkan Sultan sedangkan dulu mereka sendiri yang mencaci Sultan.

“Yang paling saya khuatir ialah tercemarnya imej pihak Istana dan DYMM Sultan Selangor sekiranya terus diheret sedemikian rupa oleh juak-juak Umno-BN,” katanya sambil menambah, institusi yang above politics’ atau ‘mengatasi pertimbangan politik’ ini akan tercemar dalam kelicikan politik Umno yang hanya ingin terus berkuasa walau apa sekalipun berlaku.

“Sanggup mengorbankan rakyat dan negara asalkan mereka kembali memerintah Selangor. Itulah dasar (bekas pemimpin Libya) Muammar Gaddafi, dan itulah yang mencerminkan dasar Umno sekarang!” kata Khalid lagi.

Mengenai isu tindakan Jais ke atas gereja tersebut, Khalid berkata, beliau sangat kecewa apabila mendengar Jais memohon sebulan lagi untuk menyediakan laporan.

“Ini akan pasti memberikan gambaran negatif terhadap profesionalisme Jais yang bertindak dengan begitu cepat ‘memeriksa’ sebuah Gereja tetapi begitu lambat dalam mengeluarkan laporan mengenainya.

“Saya difahamkan bahawa pihak DUMC telah bertemu dengan rombongan PAS dan secara umumnya menyatakan mereka tidak ada kena-mengena dengan majlis malam tersebut,” katanya ia adalah majlis NGO yang memohon jasa baik mereka untuk membenarkan mereka menggunakan dewan milik gereja dan itu sahaja.

“Laporan ‘memurtadkan orang Islam’ diterima dari pihak yang tidak dikenali dan pihak Jais bertindak tanpa siasatan yang lebih terperinci. Pihak yang tidak dikenali’ yang melaporkannya mungkin berniat jahat dari awal?” katanya lagi.

Dalam pada itu, Menteri Besar Selangor berkata laporan lengkap daripada Jais akan diterima selepas beliau pulang ke tanah air dari lawatan kerja ke Jerman pada 16 September ini.

“Kami masih lagi menunggu laporan lengkap Jais itu dan saya tidak sabar untuk mengetahuinya, Sekembalinya dari Jerman kita jangka akan menerima laporan tersebut,” katanya dipetik Sinar Harian hari ini.
Readmore...

Ayah Tembak Mati Anak Perempuannya yang Janda Setelah Melahirkan Bayi

1 ulasan
 
Seorang lelaki Jordan ditangkap dan dikenakan dakwaan pembunuhan kerana menembak anak perempuannya yang janda selepas melahirkan bayi kembar dihospital. Demikian dilapor AFP, Selasa (5/9/2011).

"Pasukan penyelidik di Amman mendakwa lelaki tersebut setelah mengaku menembak anak perempuannya yang berusia 24 tahun pada Sabtu lalu di Deir Alla, Jordan Valley," demikian disampaikan pegawai berkaitan.

Bapanya, seperti dilaporkan pegawai berkaitan, mengaku terkejut anak perempuannya hamil dan marah sehingga dia menembaknya sehingga mati. Anak perempuannya menjanda selama empat tahun dan kehamilannya dianggap sesuatu yang sangat memalukan.

"Pelaku mengatakan akan memeriksa keadaan anak perempuannya, lalu menembaknya di bahagian kepala," demikian kata ketua RS, Ahmad Hwarat, tempat kejadian itu berlaku.

Pembunuhan adalah sesuatu yang dihukum dengan hukuman mati di Jordan tetapi pembunuhan "honour killings" di mahkamah sering hukumannya dikurangkan kerana permintaan keluarga. Sekurang-kurangnya 15-20 perempuan dibunuh setiap tahun di negara-negara Arab walaupun kerajaan tempatan sudah berusaha untuk mencegahnya.
Readmore...

Saudi Penggal Lelaki Yang Mengambil Gambar Wanita Telanjang

2 ulasan
 
Pemerintah Saudi telah memenggal seorang lelaki kerana menyerang seorang wanita dan mengambil gambar telanjang wanita tersebut untuk memerasnya seakan-akan ia telah berbuat salah. 
 
Menurut laporan, lelaki itu merosakkan pintu apartment wanita tersebut lalu masuk dan menyerang suaminya sebelum menelanjangi wanita itu, kemudian dia mengambil gambar wanita itu untuk memerasnya dengan alasan kerana telah bergambar yang melanggar adab.

Lelaki tersebut berjaya ditangkap polis dan di jatuhi hukuman pancung oleh mahkamah Saudi.

Walau bagaimana pun Kementerian Dalam Negeri Saudi tidak menyebutkan identiti diri lelaki tersebut, dan mengatakan ia telah dipenggal dengan pedang.

Readmore...

Selama 40 Tahun, Ayah Rogol Dua Anak Kandungnya...

0 ulasan
 
Kes sumbang mahram atau hubungan satu darah kembali mengejutkan masyarakat awam Austria. Seorang ayah berusia 80 tahun didakwa mengurung dan merogol dua anak kandungnya selama 40 tahun di rumahnya.

Dilapor BBC, Khamis, 25 Ogos 2011, bapa terkutuk itu mengurung kedua anak perempuannya sejak dari usia 12 dan 4 tahun di bahagian dapur sempit di rumahnya di kota Branau, Upper. Dua wanita yang ketika ini berusia 53 dan 45 tahun ini mengaku hanya diberi kerusi kayu untuk tempat tidur mereka.

"Kedua-dua wanita itu terencat akal dan menderita dipukul dan lain-lain kecederaan yang ganas," kata Hermann Feldbacher, jurucakap polis wilayah Upper.

Polis mengatakan bahawa kes ini terbongkar pada bulan Mei, namun baru tersebar di media pada bulan ini. Kes terungkap setelah lelaki itu dipukul hingga pengsan oleh salah seorang anaknya yang hendak diperkosa. Selama dua hari, mereka membiarkan si ayah terbaring di lantai tanpa membantunya sedikitpun.

Salah seorang korban melarikan diri dan melaporkan kes ini ke seorang pekerja sosial yang meneruskannya ke polis. Bapa terkutuk yang ditemukan masih terbaring di lantai lalu dilarikan ke hospital.

Lelaki yang tidak disebutkan namanya ini didakwa atas tuduhan telah mengurung, menganiaya dan melakukan pelecehan seksual terhadap kedua anaknya. Dia membantah semua tuduhan tersebut. Pada masa ini dia ditahan di penjara selama menunggu proses pengadilan.

Menurut laporan polis, kedua mangsa terpaksa menuruti nafsu biadab si ayah kerana takut setelah diancam dibunuh dengan garpu dan kayu. Ibu mereka yang telah meninggal tiga tahun lalu juga diduga menjadi korban penganiayaan. Ketika ini kedua korban sedang dirawat oleh pakar sakit jiwa untuk mengatasi trauma dan beban mental yang mereka alami.

Readmore...

Tidur kurang sopan dalam bas...leceh betullah perempuan ni

0 ulasan
 
Mengantuk yer? Kot yer pun nak tidur... duduk ler betul2. Kan dah susahkan mata penumpang lain. Lain kali bawak ler tuala, kalau tertidur dalam keadaan terkangkang macam ni boleh ler tutup bahagian sensitif tu.


Readmore...