“BONEKA UMNO” MEMIMPIN DALAM PAS?

2 ulasan
 
KOTA BHARU – Semalam (Ahad), Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi menegaskan bahawa pemimpin dan penyokong PAS yang mempertahankan idea pembentukan kerajaan perpaduan disifatkan sebagai ‘boneka UMNO’.

Datuk Nik Abdul Aziz berkata, beliau memanggil ‘boneka UMNO’ kerana beliau mempunyai hujah yang kukuh tetapi dia tidak ingin panjangkan isu tersebut.

Dalam keadaan sekarang, mereka (pemimpin dan penyokong PAS) bukan sahaja didakwa tidak mendengar nasihat dan teguran berhubung isu itu, malah cuba membelakangi kuasanya sebagai Mursyidul Am parti itu.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menerima kunjungan hormat Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew di pejabatnya, di Kota Darul Naim semalam (Ahad).

Pada Jumaat lepas, Datuk Nik Abdul Aziz membidas golongan dalam parti itu yang mempertahankan cadangan Abdul Hadi untuk membentuk satu kerajaan perpaduan dan menyifatkan mereka ini sebagai ‘boneka UMNO’.

2 Responses so far.

  1. Abuzar says:

    Mengenai isu idea "Kerajaan Perpaduan (Unity Government)" .. tuu .... -sungguh celaru- strategi politik lalang - "KLUK-KLEK", "FLIP-FLOP", "tak lekat unjak" - mula2 TGHH kata "kita perlu kerajaan perpaduan", ahli geger, kemudian TGHH tarik balik, kemudian TGHH sebut balik di muktamar PAS ke-55, geger pemimpin2 PR, kemudian SUA PAS kata "isu tutup-jangan bincang", .... siasah apa nih? sepatutnya rakyat semakin jelas, Islam dilihat semakin berwibawa, tapi, semakin celaru oleh puak2 nih ... tuu yang TGNA marah!

    Puak2 pro-muqabalah UMNO nih mengapa cadangkan KERAJAAN PERPADUAN saja, kan baik lagi tepat kalau cadangkan kepada UMNO/BN dengan KERAJAAN NEGARA ISLAM.

    Idea Kerajaan Perpaduan ini susah nak terjemah, hurai dan tafsir kepada rakyat kerana perlu ilmu yang amat tinggi- firasat Ilmu Laduni, makam wali kutub kot?

    Kalau konsep KERAJAAN NEGARA ISLAM - ahli PAS biasa dan lebai kampong pong dah boleh hurai. Cina, India pon dah faham doh. Cuma UMNO saja buat pekak badak dengan Daulah Islam. alasan takut kudung tangan, kena sebat, pelabur & pelancung lari la, tak membangun, ekonomi jatuh la, dll. ..

    TGNA marah sangat nih mungkin puak2 ni dirasakannya macam la Boneka UMNO. Bercakap BERDOLAK-DALIK. Tidak pegang janji (ikrar/aqad) dalam muamalat. BerMUKA-MUKA. berBOHONG. Ada udang disebalik batu. Tidak telus dan berintegriti. Mengkhianati ikatan persahabatan. nak jaga kepentingan individu bukan jemaah & ummah. Memperalatkan kedudukan dan jawatan dalam parti untuk tujuan peribadi. Mengkhianati amanah ahli PAS dan harapan rakyat.

    Kerjasama dan perpaduan dengan semua pihak adalah harus. Terutama untuk amar maaruf nahi munkar. untuk kebajikan dan ketaqwaan. Itu ajaran Islam.

    Tapi jika kerjasama & perpaduan dengan "musuh" untuk merosakkan perjuangan kebenaran, keadilan dan harapan rakyat, ini perlu dinilai semula. Kisah Nabi Harun membisu terhadap kesyirikan Samiri demi perpaduan bani Israel, telah diherdik oleh Nabi Musa sekembalinya dari munajat 40 hari di Bukit Tursaina. Kisah Ulamak Yahudi, Bal'an Barsisho bersengkongkol dengan raja yang memusuhi Nabi Musa juga satu iktibar. Kisah “surat sulit” Hatib yang bekerjasama dengan musyrikin Makkah untuk serang kerajaan Islam Madinah pun satu lagi hujjah yang jelas. dan banyak lagi lah ....

    Gerakan sulit "PAS bermuqabalah dengan UMNO" dan impian "Kerajaan Perpaduan" telah mengundang polemik yang berlarutan. Apakah PAS hendak menunggu parah dulu baru sedar dan bertindak?

    Sebenarnya kredibiliti pemimpin2 PAS yang pro UMNO sudah sangat dicurigai dan dipertikaikan walau sebahagian besar perwakilan muktamar PAS ke55 menyokong mereka. Keputusan perwakilan tidak menggambarkan realiti ahli dan rakyat. Perwakilan mungkin dijerat dengan takrifan "kepimpinan ulamak" yang sempit.

    Usaha dakwah Islam melalui PAS kepada seluruh rakyat Malaysia akan terenjat oleh golongan & pimpanan PAS yang menjurus kepada acuan/boneka UMNO ini!

  2. Tanpa Nama says:

    Kesiannya PAS ni, smakin bercelaru. islam ape yg takde ala tuju ni..

Iklan

sila klik ~ Jus Hebat Untuk Lelaki dan Wanita

sila klik ~ Bisnes Tanpa Modal Walau Sesen Pun - Komisyen 100 - 200 peratus

sila klik ~ RM 1.00 setiap pendaftaran

Komen sajer ler...