Dua pelacur maut terjun pangsapuri

0 ulasan
 

GEORGETOWN: Dua wanita Vietnam yang disyaki terbabit dalam kegiatan pelacuran, mati selepas terjatuh dari tingkat 11 pangsapuri yang diserbu polis, malam kelmarin.

Seorang lagi rakan senegara mangsa yang turut terjatuh dalam kejadian jam 10 malam di Taman Kelangin, Jalan Sungai Pinang, di sini, parah dan dirawat di Hospital Pulau Pinang. Semua mangsa berusia dalam lingkungan 20 tahun.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Azam Abdul Hamid, berkata sepasukan anggotanya dari Balai Polis Jalan Patani menerima maklumat mengenai kegiatan pelacuran di kawasan itu.

Berikutan itu, pasukan diketuai Cif Inspektor Jamaludin Ismail melakukan pemeriksaan di tingkat 11 pangsapuri di Taman Kelangin yang didiami beberapa wanita Vietnam.

Apabila pintu rumah dibuka, suasana di dalamnya agak riuh dengan beberapa wanita cuba melarikan diri.

“Ketika pemeriksaan, ada lima wanita di dalamnya dan tiga daripada mereka cuba menyelamatkan diri dengan melompat melalui tingkap belakang.

“Dua lagi rakan mereka ditahan bagi membantu siasatan,” katanya, semalam.

Kedua-dua wanita itu dibawa ke balai polis untuk diambil keterangan. Polis mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.

Azam berkata, polis masih menyiasat pembabitan wanita berkenaan dalam kegiatan pelacuran.

Sementara itu, polis menahan 28 wanita warga China dipercayai pelayan pelanggan dan pelacur dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Persiaran Gurney di sini, kelmarin.

Serbuan dilakukan jam 11.15 malam membabitkan Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) negeri dan JSJ Daerah Timur Laut yang diketuai Timbalan Ketua JSJ Negeri, Asisten Komisioner Mohd Nasir Salleh.

Mohd Nasir berkata, serbuan dilakukan hasil pemantauan dua hari kerana pusat itu dipercayai beroperasi tanpa lesen sejak setahun lalu berselindung di sebalik pusat sukan dan rekreasi.
Iklan

sila klik ~ Jus Hebat Untuk Lelaki dan Wanita

sila klik ~ Bisnes Tanpa Modal Walau Sesen Pun - Komisyen 100 - 200 peratus

sila klik ~ RM 1.00 setiap pendaftaran

Komen sajer ler...