PAS yakin kekal di Manek Urai

0 ulasan
 
PAS yakin akan terus mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai berdasarkan kesepakatan kerjasama parti-parti dalam Pakatan Rakyat walaupun diuji dengan pelbagai cabaran.


Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang berkata kini tiada lagi isu dalam pakatan setelah selesai isu kerajaan perpaduan dan keadaan ini membolehkan ia berkempen dengan lebih selesa.


"Calon PAS (Mohd Fauzi Abdullah) adalah menyamai ketokohan gemulah (bekas Adun Manek Urai Allahyarham Ismail Yaakob) dan insya-Allah kita boleh menang,"


Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata gerakan Islam di negara ini akan terus subur terutama di Kelantan apabila semua pihak diyakini akan terus menyokong PAS di Manek Urai.



"Mudah-mudahan gerakan Islam yang dibawa PAS akan menang dan kesepakatan dalam hubungan semua antara pakatan adalah lebih baik daripada kerajaan perpaduan," katanya.



Timbalan Pengerusi DAP Kebangsaan, Dr Tan Seng Giaw berkata kehadiran beberapa pemimpin pakatan itu pada hari pencalonan membuktikan kesungguhan mereka bagi membantu PAS mempertahankan kerusi itu.



"Awak boleh lihat keadaan baik dan calon pun sangat baik yang sudah tentu kami boleh menang," katanya.



Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata KeADILan akan turut bersama berganding bahu untuk memastikan PAS dapat mengekalkan kerusi Manek Urai.


"Saya yakin ini adalah kelebihan kita di Manek Urai," katanya.
Iklan

sila klik ~ Jus Hebat Untuk Lelaki dan Wanita

sila klik ~ Bisnes Tanpa Modal Walau Sesen Pun - Komisyen 100 - 200 peratus

sila klik ~ RM 1.00 setiap pendaftaran

Komen sajer ler...